Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'my_enqueue_scripts' not found or invalid function name in /home/xp90003/domains/paweljanmroz.pl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 308

Rejsy dużego kontenerowca

Praca marynarza, pracującego na statku, to zajęcie ciężkie, ale też doskonale płatne. Dlatego też trzydziestopięcioletni mieszkaniec polskiego wybrzeża od ponad dwunastu lat jest marynarzem na jednym z kontenerowców. Obecnie statek ten pływa pod banderą Panamy. To tak zwana tania bandera, a więc bandera, która pobiera niewielkie opłaty od armatora. Dlatego tak wielu armatorów korzysta z niej. Marynarz z polskiego Pomorza pływa na kontenerowcu, który jest w stanie przewieźć w czasie jednego rejsu kilkaset typowych metalowych kontenerów. Załoga statku składa się z zaledwie dwudziestu osób. Statek transportuje różne towary i zawija po drodze do szeregu różnych portów. Przykładowo rejs rozpoczyna się w Gdańsku, skąd płyną do Niemiec polskie produkty przemysłowe. W Niemczech statek zabiera na pokład kontenery z niemieckimi samochodami, które są przewożone aż do Chin. Tutaj na pokład statku ładowane są kontenery z odzieżą i elektroniką użytkową oraz innymi wyrobami tutejszego przemysłu. Statek płynie następnie do dwóch krajów afrykańskich, gdzie wyładowuje nieco odzieży i elektroniki, a zabiera niewielki ładunek tutejszych wyrobów, między innymi ziaren kakaowca. Teraz już statek płynie prosto do Europy i zawija do Francji, Niemiec i Polski. Rejs trwa kilkanaście tygodni. Po nim marynarz ma dwa albo trzy tygodnie wolne i znów wyrusza w kolejny rejs w czasie którego znów zwiedzi kawał świata.

Proudly powered by WordPress | Theme: Journey Blog by Crimson Themes.