Przesyłka frachtów, nierzadko nadzwyczaj wielkich, z jednego położenia w inne, od setek lat stanowiła pokaźną komplikację. Tym większą, im oddalenie i kaliber przewozu była znaczniejsze. Razem z rozwojem technologii, wzrastają także opcje przewozowe. Jednakże wiedzie to synchronicznie z rosnącymi potrzebami. Przy przewozach z jednego kontynentu na drugi kontynent, nierzadko na odległości tysięcy km bezustannie jedną sensowną opcją pozostaną statki. Przewozy samolotem pozostają szybsze, jednak ich możności przewozu dużych ładunków pozostają obniżone, a ceny duże. I jest nadzwyczaj znaczącym argumentem, za tymże, ażeby produkty, zwłaszcza te o charakterze masowym przesyłać morzem. To powoduje, że istnieje ciągłe dążenie do kreacji ciągle większych transportowców, jakie będą wprawdzie droższe, ale na dłuższą metę, korzystniejsze. Takie potężne statki zajęły aktualnie najbardziej znaczne kursy żeglugowe świata. Pływają po nich gigantyczne statki do przewozu nafty, które wożą setki tysięcy ton ropy. Krążą masowce, zabierające do ładowni dziesiątki tyś. ton węgla, owsa i innych produktów. Pływają również statki mogące przewieźć na pokładzie wiele tysięcy pojazdów. Wielkość tych okrętów owocuje, iż nie każde porty mają możliwość dopuścić te najbardziej znaczne pływające kolosy. Ale coraz większa ilość miast modernizuje się do ich przyjmowania. Albowiem z biegiem lat przybywa takowych wielkich okrętów.