Wysyłka produktów, notorycznie nadzwyczaj wielkich, z jednego położenia w drugie, od wieków stanowił pokaźną komplikację. Tym była większa, im dystans a także rozmiar ładunku był większy. Razem z wzrostem technologii, rosną również możliwości przewozu większych ilości. Ale upływa to synchronicznie z rosnącymi potrzebami. Co powoduje, że istnieje nieustanne zapotrzebowanie na możliwie wygodny fracht. Przy przewozach z kontynentu na kontynent, nagminnie na dystanse rzędu tys. kilometrów stale najrozsądniejszą możliwością pozostaną statki. Przewozy samolotem pozostają zdecydowanie szybsze, ale ich możliwości transportowe są obniżone, zaś koszta znaczne. I jest nader ważkim czynnikiem, za tym, by artykuły, zwłaszcza te drobnicowe przemieszczać oceanem. Takie wielkie statki opanowały współcześnie najbardziej znaczne kursy morskie na ziemi. Kursują masowce, biorące na pokład dziesiątki tysięcy ton koksu, zboża oraz innych surowców. Pływają także statki zdolne zabrać na pokład wiele tysięcy pojazdów. Monumentalność tych statków powoduje, że nie każde porty mają możliwość przyjąć najbardziej znaczne giganty. Niemniej jednak coraz większa ilość miast modernizuje się do ich przyjmowania. Jako że z każdym rokiem przybywa takowych wielkich okrętów. I będą one ani chybi siłą transportu morskiego na gigantyczną skalę.