Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'my_enqueue_scripts' not found or invalid function name in /home/xp90003/domains/paweljanmroz.pl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 308

Statek jako jednostka transportowa

Statki kojarzą nam się z jednostkami pływającymi po wodach. Takie kursy nazywamy wówczas rejsami. Statki służą głównie do transportu. Mogą bowiem przewozić zarówno ludzi, jaki wszelkiego rodzaju towary, czy to w postaci materiałów budowlanych, kontenerów, czy na przykład samochodów. Punktem docelowym każdego statku jest port. Jedną z korzyści dla pasażerów podczas rejsu jest możliwość zakupu towarów za niską cenę podczas zacumowania statku w porcie, gdzie obowiązuje strefa wolnocłowa. Jest to przypadek spotykany wyłącznie w niektórych portach morskich i lotniczych. Jeżeli chodzi o rozmiary tych maszyn, to mogą to być konstrukcje zarówno niewielkie, jak bardzo ogromne, robiące wrażenie. Statek pomimo swej potężnej masy jest w stanie utrzymać się na wodzie, dzięki maszynom, które wprawiają go w ruch. Prędkość, jaką osiąga taka jednostka liczona jest nie w milach, czy kilometrach, a w węzłach. Każdy statek charakteryzuje się też określoną wypornością, choć ta najczęściej odnosi się do okrętów wojennych. Ta wyporność to masa wody wypartej przez zanurzoną część statku. Liczona ona jest w tonach i w głównej mierze określa wielkość okrętu i jego ładunek całkowity. Nie należy jej jednak mylić z nośnością, która określa zdolność przewozową maszyny, wraz z ładunkiem i załogą, a także zapasem paliwa, prowiantu i innymi rzeczami znajdującymi się na statku.

Proudly powered by WordPress | Theme: Journey Blog by Crimson Themes.